تصویر زودتر از کلمه در ذهن می ماند.

 

اھمیت لوگو برای برندینگ یا نام تجاری غیر قابل انکار است. مردم ھر روز با مفاھیم و ایده ھای متعددی روبروی می شوند که تنها عناصر جذاب و جالب را به خاطر می سپارند و طراحی و ساخت لوگو ی خوب می تواند یکی از این عناصر جذاب باشد.
لوگو نماد گرافیکی یا سمبل طراحی شده برای شناخته شدن شرکتها، سازمانها و یا افراد حقیقی در بازارهای هدف و در نظر عموم می باشد.
لوگو معرف برند و نام تجاری شرکتها است. در دنیای کنونی ساخت لوگو یکی از پر اهمیت ترین نکات قابل توجه در برندسازی و گسترش آن به شمار می آید.
بروشور، آگهی تبلیغاتی، اعلامیه، نشریه، کارت ویزیت، کارت پستال، بنر و … از روش ها و ابزارهای متعددی برای نشان دادن لوگو به دنیا وجود هستند.
یک لوگو بیشتر شبیه یک اسطوره است. طراحان و افراد خلاق و مبتکر ھر یک به روش و سلیقه خود به اشیا و موضوعات پیرامونشان می نگرند.
یک لوگو باید ساده و گویا باشد تا به آسانی دیده و فھمیده شود و زود با بیننده ارتباط برقرار کند.
یک لوگو باید حالتھای موضوع از قبیل فرھنگی، تجاری و غیره را به خوبی نشان دھد .

 

آرم یا نشانه ( لوگو ) ۳ دسته است :
۱. تصویری ( بین المللی است – نوشته ندارد – پیکتو گرام { فقط تصویری و ساده })
۲. نوشتاری ( فقط نوشته دارد مثلًا : نام مؤ سسه )
۳. ترکیبی ( ھم نوشته دارد ھم تصویر )

 



 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 9 − سه =