بهینه سازی وبسایت و سئو سایت

بهینه سازی و سئو سایت

تکنولوژی الگوریتم های موتورهای جستجو بیشترین تلاش را می کنند که رفتار یک کاربر انسانی را شبیه سازی کنند، پس در طراحی و بهینه سازی وبسایت تلاش می شود تا وبسایت برای کاربر انسانی بهینه سازی شود نه صرفا برای ربات جستجوگر.
کارکرد الگوریتم های موتور های جستجو هر روز هوشمندانه تر می شوند، پس از تقلب در سئو یا همان سئوی سیاه به شدت باید پرهیز کرد.
سئوی سیاه : افراد و شرکتهای طراحی وبسایت که در تبلیغات خود از رتبه اول در گوگل میگویند اگر بتوانند این کار را انجام دهند سایت را با تقلب و کلاه برداری برای مدت بسیار کوتاهی انجام داده اند ولی با این کار خود آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما وارد می کنند و باعث می شوند گوگل سایت شما را کلاه بردار بداند و ماهها و یا سالها طول می کشد تا گوگل دوباره سایت شما را قانونی بداند و در نتایج جستجو نشان دهد. سئوی سیاه باعث کاهش اعتبار سایت در بین موتور های جستجو و به تبع آن کاربران اینترنتی می شود و سایت شما با کاهش اعتبار و اطمینان در بین کاربران اینترنتی و شبکه های اجتماعی رو به رو می شود.
بهینه سازی وبسایت یک فرایند است نه یک هدف که به آن برسیم و تمام شود! بهینه سازی وبسایت نقطه ای نیست که به آن برسیم و سپس پایان یابد! بایستی همیشه از تغییرات موتور های جستجو آگاه بود و نیز همیشه وبسایت خود را به روز نگه دارید.
هم اکنون گوگل برترین و هوشمند ترین موتور جستجوگر است. تجربه نشان داده که اگر سایت خود را بر اساس الگوریتم های گوگل بهینه سازی کنید، در دیگر موتورهای جستجو هم به دستاوردهای خوبی خواهید رسید.

عملیات بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو ( سئو سایت ) به دو بخش تقسیم می شود :

  • On Page SEO – یا سئو بر روی برگه تارنما ( سایت)

  • Off Page SEO – یا سئو بیرون از برگه تارنما

کارهایی مانند بهینه سازی محتوا، رفع اشکال در کد های سایت، تعریف کلیدواژه و توضیحات مناسب و … در دسته سئوی On Page قرار میگیرند.
کارهایی مانند لینک بازگشتی به سایت ( در سایتهای دیگر) ، کار در صفحات اجتماعی و … جز سئوی Off Page هستند.

مقاله برای سئو چه کارهایی باید انجام داد را می توانید مطالعه کنید.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پنج × پنج =