طراحی و ساخت ربات تلگرام

ساخت ربات تلگرام و ارائه خدمات به مشتریان

 

ربات های تلگرام توانایی تغییر آینده کسب و کارها را دارند. با توجه به پیشرفتهای زیادی که هر روز در بروزرسانی های تلگرام میشود مزیت ساخت ربات تلگرام بیشتر مورد توجه قرار میگیرد . در این پیام رسان چند منظوره بسیاری از مشکلات و مسائل کسب وکارها که نیاز به صرف هزینه های بسیار برای فروش و ارتباط با مشتریان ویا جذب اعتماد و اطمینان کسب وکارها را دارد با هزینه های بسیار کمتر و جذابیت بسیار بالاتر می توانید برای مشتریان و کسب وکار خود اجرایی کنید.
ساخت ربات تلگرام این امکان را برای کسب و کارها فراهم می‌کند که بدون نیاز به نیروی انسانی و اتلاف وقت، به جمع‌آوری اطلاعات مفیدی از مشتریان بپردازند. می‌توان گفت این ربات ها در آینده‌ ای نزدیک به اصلی‌ترین روش ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد.
در ادامه موارد استفاده از ربات تلگرام برای پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱. امکان پاسخگویی سریع ربات تلگرام می تواند یک مزیت بسیار خوب برای کسب و کارها باشد.

استفاده از ربات تلگرام باعث صرفه جویی در زمان می شود که همین مورد یکی از مزایای استفاده از آن می باشد که به نفع کسب و کارها می باشد. شما چقدر زمان صرف پاسخ گویی به سوالات یکسان و تکراری مشتریان و کاربران سایت و یا کسب و کار خود میکنید ؟
بسیاری از کسب و کارها از ربات تلگرام برای ارسال پیام تبریک و پیگیری سفارش مشتریان و آگاهی از میزان رضایت آنها استفاده می‌کنند.

۲. از ربات تلگرام باید مطابق با نیاز کسب و کارها استفاده شود

هیچ رباتی کارایی صد در صد ندارد ، بنابراین برای هر صنعتی باید مطابق با نیاز آن صنعت و کسب و کار ، بازار هدف آن و استراتژی آن صنعت طراحی و ساخته شود. استفاده از ربات تلگرام برای کسب و کارهای B2C که با مصرف کننده نهایی در ارتباط هستند می‌تواند اثربخش باشد اما برای کسب و کارهای B2B که روابط بین سازمانی دارند توصیه نمی‌شود. زیرا توافق با کسب و کارهای B2B نیاز به مذاکره و پرسش و پاسخ هوشمندانه‌ای دارد. بنابراین با توجه به حسایت موضوع بهتر است در کسب و کارهای B2B از عامل انسانی برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده شود و از ربات برای ارائه اطلاعات سازمانی و یا موارد دیگری استفاده شود.

ساخت رباط تلگرام مطابق با نیاز کسب و کارها

۳. ربات‌ها باید با ارزیابی مشتریان و اهداف بازاریابی کسب و کارها طراحی شوند

قبل از طراحی ربات، برندها باید از طریق تحقیقات مختلف به جمع آوری اطلاعاتی مفید برای ارزیابی مشتریان و شناسایی بازار هدف کسب و کار خود بپردازند.

۴. استفاده از ربات تلگرام برای بهینه‌سازی فرآیندهای اجرایی کسب و کارها

طراحی و آموزش رباتی با هوش مصنوعی برای راهنمایی مشتریان در یک سایت تجارت الکترونیک و سایت های فروشگاهی می‌تواند کمک زیادی به کاهش هزینه‌ها داشته باشد. پاسخگویی به سوالات متداول و انجام کارهای ساده با صرفه‌جویی در وقت کارکنان امکان رشد و توسعه‌ی بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. از سوی دیگر جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و کاربران شما و … به کمک این ربات تلگرام هوشمند می‌تواند امکان پیشنهاد محصول مناسب برای هر مشتری را نیز فراهم کند و نتایج بسیار خوبی برای کسب و کار داشته باشد.

۵. استفاده از ربات تلگرام برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان

بسیاری از کسب و کارها در ارائه خدمات به مشتریان خود دچار مشکلاتی می‌شوند. استفاده از تکنولوژی ربات تلگرام می‌تواند با بهینه سازی ارائه خدمات به مشتریان فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها ایجاد کند. به عنوان مثال بسیاری از کسب و کارها که از طریق فضای مجازی و یا سایت فروشگاهی اقدام به و معرفی و فروش محصولات و ارسال آنها می کنند می توانند فروش محصول خود را از طریق ربات تلگرام انجام دهند و مشتریان از طریق ربات تلگرام به درگاه های پرداخت بانکی متصل شوند و مبلغ کالا را پرداخت نمایند.

۶. هک گوشی شما با ربات تلگرام امکان پذیر نمی باشد.

یکی از شایعاتی که در مورد ربات تلگرام گفته میشود اینست که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند و ممکن است برای جاسوسی از شما بکار گرفته شوند ، با اندکی اطلاعات برنامه نویسی API متوجه می شوید که امکان هک کردن کاربران از طریق ربات تلگرام وجود ندارد.
پس تمامی اطلاعاتی که به ربات تلگرام ارسال میشود، فقط اطلاعاتی که شما وارد ربات می کنید هستند و فقط لیست مخاطبان قابل دسترسی است. هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی، مکالمات شما با دیگران و یا هر نوع دیتای دیگری برای ربات ها وجود ندارد.

نتیجه گیری :

در دنیای تبلیغات و ارتباط با مشتری مطمئنا اگر ساختار شکن باشید و مسیرهای جدیدی را در آنها بیازمایید به نتایج بزرگتر و بهتری دست پیدا خواهید کرد. امروزه دیجیتال مارکتینگ و برندسازی آنلاین برای هر کسب و کاری که به دنبال کسب بازار بیشتر و پیدا کردن مشتریان جدید است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

 


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سه + نوزده =